Hallo allemaal,
Ik probeer weer een verhaaltje op het net te zetten. Het is ook al weer zo lang geleden.
Het vervelende is dat ik gewoon niet alles meer weet. In ieder geval niet uit mijn hoofd.
Maar goed. Ik doe weer een poging om jullie te informeren over het wel en wee hier in Australie.
Ik was gebleven in Bundaberg waar ik naar de bekende rumdistileerderij geweest ben.
Een echt Australisch product (is trouwens in handen van een Nieuw Zeelander, hahahaha) Leuke rondleiding en uiteraard proeven. Hmmm
Niet te veel want ik was de BOB. Je kon maar 2 drankjes proberen dus veel kreeg je niet.
Deze 2 drankjes waren voor Lydia genoeg.
Vanuit Bundaberg zijn we naar Harvey bay gereden. Dit is de havenplaats voor de veerboot naar Fraser island waar ik een dag geweest ben.
Ik heb een tour gedaan over het Fraser island en een goede indruk gekregen van het grootste zandeiland van de wereld. Mooi regenwoud en fantastisch mooie meren.
Genoeg te zien om veel fotos te nemen.
Brisbane
De volgende halte in onze trip langs de oostkust. Lydia was hier al eerder geweest en gaf een rondleiding door de stad. Een leuke stad met een ontzettend goed openbaar vervoer regeling. Voor nog geen 5 dollar kun je de hele dag gebruik maken van de stads bus, trein en veerboot. Erg goed.
De zuidzijde van de rivier is erg mooi ingericht met een regenwoud, een strand en uiteraard veel restaurantjes en cafes. Erg gezellig daar.
In Brisbane hebben we onze Belgische vrienden weer ontmoet. Zij probeerden daar hun auto te verkopen (wat uiteindelijk ook gelukt is) en zijn nu in Azie.
Vanuit Brisbane was het de bedoeling om rechtstreeks naar Sydney te rijden maar door een omleiding kreeg ik het idee om via Tamworth te rijden. Tamworth is the country music capitol of Australia. Je begrijpt het al. Ik moest hier even een kijkje nemen en heb een museum bezocht. Erg interessant, voor mij.
De weg van Brisbane naar Tamworth is trouwens erg mooi. The new England highway geeft een fantastisch uitzicht op het heuvelachtig landschap. Zeker een aanrader.
Tamworth zelf is naast het country niet zo boeiend.
Vanuit Tamworth zijn we richting Sydney gereden. Ik had werk gevonden in het plaatsje Wyee. Werken op een bloemenkwekerij. Ach ja waarom niet. Maar ondertussen ben ik al in Sydney en heb ik daar niet gewerkt. Erg verwarrend, of niet?
Okee het verhaal.
Aangekomen in Wyee kreeg ik een "hok" aangewezen waar ik moest slapen.
De eerste indruk was voor mij niet erg goed. Maar okee je kunt niks verwachten als je gratis accomodatie hebt dus niet klagen. (Dit was op vrijdag)
Deze dag afscheid genomen van Lydia. Zij ging door naar Sydney.
Op zaterdag ochtend regende het erg hard en werd er niet gewerkt. Voor mij een reden om Lydia op te zoeken in Sydney. Ik kreeg het contract mee om door te lezen en te tekenen. Een leuke dag in Sydney waar Lydia me veel dingen heeft laten zien. Erg handig als je iemand bij je hebt die de stad al kent. 's Avonds uit eten geweest in een goedkope restaurant. Niet alleen met Lydia. Jason en Kaori, 2 fruitplukkers uit Shepparton waren er ook, erg gezellig. 's Avonds met de trein terug naar de farm en onderweg het contract gelezen. Uit het contract bleek dat ik 14 dollar zou verdienen. Das niet verkeerd. Maar.... Ja je voelt m al aankomen. Hier moest nog van alles en nog wat af zodat je minder dan 10 dollar zou overhouden. En dat voor het zware werk op een farm.
Ik voelde me echt uitgebuit. 's Ochtends heb ik gevraagd aan een van de werkers daar en het klopte. Ik zou minder dan 10 dollar verdienen.
Nee daar ga ik niet voor aan het werk. Temeer omdat hij net een maand geleden het contract heeft veranderd en er mensen aan het werk zijn die 12 dollar per uur krijgen.
Ik heb zondag niet gewerkt omdat ik het niet eens was met het contract. Mijn baas was erg kwaad en wilde me niet eens naar t station brengen. Dus ik moest met 30 a 35 kg aan bagage meer dan 2 km lopen. Erg zwaar maar ik heb de trein gehaald en ben naar Sydney gegaan.
Jason heeft me van het treinstation gehaald en ik heb daar zondagavond geslapen.
Nu is het maandag 9 mei en ik heb net een bed in een hostel geboekt voor 1 nacht en misschien later meer nachten. Ik heb uitzicht op een beetje werk voor Morgans expo hire. Ik heb al voor dit bedrijf gewerkt in Melbourne.
Ik moet deze week hard op zoek naar werk. Hopen dat ik iets vind waar ik ook nog een beetje geld aan over kan houden. Ik denk er steeds meer aan om eerder terug te keren richting Nederland en te genieten van de komende zomer. Wie weet wat er gaat gebeuren. Het kan zijn dat ik eind Mei terug ben maar het kan ook nog steeds eind Augustus worden. Het is op dit moment erg onzeker en dat is een situatie waar ik niet zo goed tegen kan. Als ik maar zekerheid heb dan weet ik waar ik aan toe ben.
Okee dat was het voor nu.
Ik hoop weer een goed beeld gegeven te hebben van mijn reis.
Wie weet zie ik jullie binnenkort
Groetjes Johnny