FORUM ingrunn

ingrunn

https://www.ingrunn.nl
J
johnny 07/01/2005 04:51
202.50.126.*

verslag 7 07-01-2005

Voordat ik begin wil ik eerst iedereen een fantastisch 2005 wensen.

De reis

Ik ben naar Portage geweest om daar bij een Nederlands gezin oud en nieuw te vieren. De familie Hertoghs wonen erg afgelegen midden in het bos. Het uitzicht vanuit het huis is werkelijk geweldig. Vanaf de heuvel waar t huis staat kijk je recht in een baai. Rondom de baai is t groen. Echt fantastisch.

De familie Hertoghs is een ontzettend aardige familie. 3 leuke kinderen die wel in waren voor een potje pesten of 21.

Deze 2 spellen heb ik ze geleerd. Het grappige is dat de kinderen van huis uit Nederlands spreken en op school als tweede taal Engels leren.

Ik moet zeggen dat de kinderen beide talen heel goed oppikken. Erg leuk om te zien als leerkracht.

Oud en nieuw hebben we gevierd met de nodige oliebollen. Het recept had ik van mijn moeder gekregen en de bollen waren geweldig.

Ik was trouwens niet de enige gast van de familie tijdens oud en nieuw. Een verre neef was samen met zijn vriendin op bezoek en een vriend van de familie.

Ik heb een ontzettend leuke avond gehad. En dat met een potje sjoelen.

Ik had de spelregels van het sjoelen nog nooit gelezen en na t lezen van de eerste ben ik daar maar weer mee gestopt.

Artikel 1

Als bij het begin van het sjoelen gezegd word mannen dan worden hier ook vrouwen mee bedoeld tenzij expliciet anders is vermeld.

Bertje Vis zou zeggen: F7, document bewaren, nee!!!!!!!!!

We hebben ontzettend gelachen om deze regel. Fantastisch.

Het vuurwerk werd in eerste instantie afgestoken door Frans Hertoghs. Later ben ik hem gaan helpen en dat had ik beter niet kunnen doen.

Met mijn stomme kop heb ik een toetervormig vuurpot op de kop in de lanceerplatvorm gezet. Je kunt je voorstellen wat er gebeurde.

Het vuurwerk spoot er onder uit en de lanceerplatvorm vatte vlam. Iedereen lag compleet in een deuk en ik heb dit de hele avond nog moeten aanhoren.

(ik had niet eens teveel gedronken)

Vanuit Portage ben ik naar Richmond gereden. Deze stad ligt vlak bij Nelson. Hier heb ik een Zuid Afrikaans gezin ontmoet.

Ontzettend aardige mensen. Na een gezellige avond en Richmond besloten zij om achter mij aan te reizen naar Takaka.

Op een grote camping aan de kust ontmoetten we elkaar weer.

Ik heb 's avonds met de familie scrabble gespeeld en gewonnen. (en dat in t engels)

De volgende dag ben ik met de familie naar Farewell spitt gereden. Niet dat we hier veel van konden zien. T weer was ontzettend slecht.

Dezelfde avond moest iedereen op de camping sloten en gaten graven om het water weg te krijgen van de tenten.

De brandweer moest komen opdraven om de boel leeg te pompen. Er was geen beginnen aan. Het had al de hele dag hard geregend en t bleef maar regenen.

Gelukkig stond ik op een iets hoger gelegen stuk zodat ik er geen last van had maarde hele camping stond blank.

De campingeigenaar vertelde dat er nog nooit zoveel regen was gevallen. (het is een van de zonnigste gebieden in Nieuw Zeeland)

Vanuit Takaka heb ik naar het WWOOF adres gebeld waar ik ook al eerder was geweest. De familie Cushen vond t ontzettend leuk dat ik langs zou komen.

Dus vanuit Takaka eerst naar Nelson om boodschappen te doen (bij de Countdown supermarkt hebben ze international food. hier heb ik speculaasbrokken, hagelslag en GROLSCH gekocht)

De familie vond de boodschappen geweldig. Jaydon (de jongste) doet niets anders dan vragen naar een boterham met hagelslag, de speculaasbrokken vinden ze wel lekker maar niet zo en de Grolsch is al op.

Zo dat was t voor nu.

See ye.

| Terug naar Topics overzicht | | Plaats een reactie|

P
Peet 07/01/2005 10:41
80.126.2.*
Hoi J, jij ook een gelukkig 2005, zo te horen gaat alles goed en heb je het alleen ook ontzettend naar je zin, daar heb ik ook niet over getwijfeld, jij

red je wel alleen, jij bent jah een sociaal ding. ahhahaha, heel leuk hoor om die verhalen te lezen en super dom van die vuurwerkpotiets. Nog een weekie en dan ga je naar Austalie, ik ben nieuwschierig naar je verslagen daarover, deze zijn al zo leuk.

Nou veel succes Liefs jezusje

P
peeeeeet zegt hellup 07/01/2005 15:49
80.126.2.*
Als Petra nu tegen je zegt, met 3 weken moet ik 10 weken school waarvan ik

straks veel vrijstelling krijg omdat ik nog maar 2 of 3 examens moet doen,

kan ik net zo goed naar zuid/oost azie gaan om 10 weken lang die mensen te

helpen, wat zeg jij dan??????

A: Tuurlijk doen, kijk wat je moet regelen.

B: Nou daar zou ik nog een nachtje overslapen, als ik jou was.

C: Nehhhhh, niks voor jou, ga jij maar paardjes poetsen.

M
Marten & Carlien 07/01/2005 19:25
62.131.251.*
Hoi Johnny & Janke,

Allereerst nog de beste reis-wensen voor dit jaar. Wij zijn helaas alweer terug in het koude Nederland na onze 'wereldreis'. Nadat we jullie hebben ontmoet in Twizel (NZ) zijn wij nog naar het prachtige Rarotonga (Cook Islands) geweest (1 week herlijk luieren en beetje snorkellen en duiken) en via LA (4 dagen) zijn we weer in NL aangekomen. Zou zo weer weg willen, maarja het werk is weer begonnen voor ons allebei. Geniet nog van NZ en de rest van jullie reis en we houden de site in de gaten.

Groeten Marten en Carlien

J
johnny 09/01/2005 09:52
210.54.126.*
He peetje,

Hoe zit dat met die examens enzo. K snap m niet echt.

Ik zou zo zeggen. Pack your backs en Go.

Maar ga niet naar Azie op dit moment. Het is er te gevaarlijk en er zijn teveel ziektes waar jij als Nederlander niet echt tegen kunt.

Als je wilt helpen kun je geld inzamelen.

J
johnny 09/01/2005 09:55
210.54.126.*
He Marten en Carlien

Ontzettend leuk dat jullie reageren. Bedankt daarvoor.

Ik lees dat jullie een geweldige reis achter de rug hebben.

Ik zou zo zeggen: sparen voor de volgende trip.

W
wab 09/01/2005 17:37
80.100.117.*
Een geweldig super sprankelende nieuwjaar!!!!

Echt een stunt voor jou, met die vuurwerk, dat ik dat nou niet gezien heb, al zie ik het wel voor me.

Knap he? dat kinderen 2-talig opgevoed kunnen worden (onderwijs is ook een opvoedsituatie). Er is 1 nadeel de woordenschat van allebei de talen is minder dan bij gemiddelde kinderen, want ze moeten immers een dubbele woordenschat leren. Ik leer nog wel wat op de RUG.

Een goede reis naar Australie, een ander land om te ontdekken.

Toedels.

Groetjes Wilma

G
Gerko 09/01/2005 19:18
81.59.174.*
Hoi Johnny,

De beste wensen uit Winschoten, t'was hier een beetje rustig we lagen om

1:00 al te pitten, we worden misschien toch een beetje burgerlijk ( hellup!!).

Leuk dat je daar ook in je eentje nog lol hebt.

Groet'n en tot horens/mails

Gerko

R
rita 13/01/2005 13:29
145.7.200*
Hé Johhny,

Zo hier ook weer eens een reactie vanuit het Assen. Ik heb nu eindelijk pas tijd om al je leuke verslagen te lezen. Had wel het eerste gelezen hoor. Dat je je camera kwijt bent geraakt enzo.

Inmiddels begrepen dat je alleen verder gaat. Dat kan je uitstekend en dat is heel goed voor je, Ik heb er dus alle vertrouwen in. Wij missen je hier nu wel. Ben nu eerder thuis na het zwemmen. Geen afzetpraktijken meer (station).

Ik ben nog wel in het bezit van een baan, na alle reorganisaties enzo.

Ik probeer het nu bij te houden. Veel plezier geniet. Hoe gaat het met allerlei baantjes die je nodig hebt om te overleven.

Groetjes Rita

B
Bineke 13/01/2005 19:23
195.241.183*
Hoi Johnny,

We zijn je nog niet vergeten. Gisteravond op de zwemgroep hebben we het over je gehad en ik dacht laat me eens even een berichtje naar hem sturen. Goeie reis verder.

Groetjes Bineke.

A
Alfred 13/01/2005 23:32
62.238.111*

Nou je bent dus het oude jaar goed uitgekomen en het nieuwe jaar weer eens met een stund begonnen!!!!!! Man Man Man ( je had toch wel je helm op???)

Nog erger is het dat jij de regels van het sjoelen niet uit je hoofd wist maar dat je deze nog eerst moest gaan lezen

Nou ja ik heb het wel door dat jij hetmindere weer mooi mee hebt genomen in je vliegtuig.

Kleine vraag vanuit gewoon zeeland: heb jij die ijsberg nog gezien????

Stond nm wel in de krant Nou ja in de plaatselijke zeeuwse krant

Dus ook dat kan wel een leugen zijn Ik vertrouw ze hier ook maar niet

Maar nu over het feit dat jij daar in Melbourne naar de open gaat

Ik zou als ik jou was niet gaan

Je weet het maar nooit

Maar let ook goed op want hier in Nederland begint de compentitie ook weer

Altijd leuk vooral met de verrassende herfstmeister!!!!

Groeten uit het warme (zeker voor de tijd van het jaar) Zeeland

J
Johnny 14/01/2005 07:10
203.97.52*
He stelletje hydrofitters.

Jullie moeten niet zo lui zitten te praten. Jullie behoren te zweten

in het zwembad.

Groet mij

J
johnny 14/01/2005 07:24
203.97.52*
Moi Alfred

Ik had mijn helm onder m'n shirt. Klein helmpje maar t bied voldoende bescherming. Ik zie dat Schalken geloot heeft tegen Joachim Johansson (Swe).

De nummer 11 van de plaatsinglijst. Dat wordt vast een mooie pot.

Hou die maar in de gaten.

Snelle reactie als

← Terug naar Topics overzicht + Plaats een reactie
| FreeGoodies | Algemene vragen forum | Albumsindex | UsenetChart |