Voordat ik begin wil ik eerst iedereen een fantastisch 2005 wensen.
De reis
Ik ben naar Portage geweest om daar bij een Nederlands gezin oud en nieuw te vieren. De familie Hertoghs wonen erg afgelegen midden in het bos. Het uitzicht vanuit het huis is werkelijk geweldig. Vanaf de heuvel waar t huis staat kijk je recht in een baai. Rondom de baai is t groen. Echt fantastisch.
De familie Hertoghs is een ontzettend aardige familie. 3 leuke kinderen die wel in waren voor een potje pesten of 21.
Deze 2 spellen heb ik ze geleerd. Het grappige is dat de kinderen van huis uit Nederlands spreken en op school als tweede taal Engels leren.
Ik moet zeggen dat de kinderen beide talen heel goed oppikken. Erg leuk om te zien als leerkracht.
Oud en nieuw hebben we gevierd met de nodige oliebollen. Het recept had ik van mijn moeder gekregen en de bollen waren geweldig.
Ik was trouwens niet de enige gast van de familie tijdens oud en nieuw. Een verre neef was samen met zijn vriendin op bezoek en een vriend van de familie.
Ik heb een ontzettend leuke avond gehad. En dat met een potje sjoelen.
Ik had de spelregels van het sjoelen nog nooit gelezen en na t lezen van de eerste ben ik daar maar weer mee gestopt.
Artikel 1
Als bij het begin van het sjoelen gezegd word mannen dan worden hier ook vrouwen mee bedoeld tenzij expliciet anders is vermeld.
Bertje Vis zou zeggen: F7, document bewaren, nee!!!!!!!!!
We hebben ontzettend gelachen om deze regel. Fantastisch.
Het vuurwerk werd in eerste instantie afgestoken door Frans Hertoghs. Later ben ik hem gaan helpen en dat had ik beter niet kunnen doen.
Met mijn stomme kop heb ik een toetervormig vuurpot op de kop in de lanceerplatvorm gezet. Je kunt je voorstellen wat er gebeurde.
Het vuurwerk spoot er onder uit en de lanceerplatvorm vatte vlam. Iedereen lag compleet in een deuk en ik heb dit de hele avond nog moeten aanhoren.
(ik had niet eens teveel gedronken)
Vanuit Portage ben ik naar Richmond gereden. Deze stad ligt vlak bij Nelson. Hier heb ik een Zuid Afrikaans gezin ontmoet.
Ontzettend aardige mensen. Na een gezellige avond en Richmond besloten zij om achter mij aan te reizen naar Takaka.
Op een grote camping aan de kust ontmoetten we elkaar weer.
Ik heb 's avonds met de familie scrabble gespeeld en gewonnen. (en dat in t engels)
De volgende dag ben ik met de familie naar Farewell spitt gereden. Niet dat we hier veel van konden zien. T weer was ontzettend slecht.
Dezelfde avond moest iedereen op de camping sloten en gaten graven om het water weg te krijgen van de tenten.
De brandweer moest komen opdraven om de boel leeg te pompen. Er was geen beginnen aan. Het had al de hele dag hard geregend en t bleef maar regenen.
Gelukkig stond ik op een iets hoger gelegen stuk zodat ik er geen last van had maarde hele camping stond blank.
De campingeigenaar vertelde dat er nog nooit zoveel regen was gevallen. (het is een van de zonnigste gebieden in Nieuw Zeeland)
Vanuit Takaka heb ik naar het WWOOF adres gebeld waar ik ook al eerder was geweest. De familie Cushen vond t ontzettend leuk dat ik langs zou komen.
Dus vanuit Takaka eerst naar Nelson om boodschappen te doen (bij de Countdown supermarkt hebben ze international food. hier heb ik speculaasbrokken, hagelslag en GROLSCH gekocht)
De familie vond de boodschappen geweldig. Jaydon (de jongste) doet niets anders dan vragen naar een boterham met hagelslag, de speculaasbrokken vinden ze wel lekker maar niet zo en de Grolsch is al op.
Zo dat was t voor nu.
See ye.
in het koude Nederland na onze 'wereldreis'. Nadat we jullie hebben ontmoet in Twizel (NZ) zijn wij nog naar het prachtige Rarotonga (Cook Islands) geweest (1 week herlijk luieren en beetje snorkellen en duiken) en via LA (4 dagen) zijn we weer in NL aangekomen. Zou zo weer weg willen, maarja het werk is weer begonnen voor ons allebei. Geniet nog van NZ en de rest van jullie reis en we houden de site in de gaten.
hellup!!).